Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4021510500   Resolució de problemes a l'educació infantil i primària
2017-2018   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   16/10/2017 - 15/6/2018 (45 hores) de h a h
   C Goya
   c. Cavall Bernat, 16 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Tipus activitat   CMP3 Resolució de problemes a l'educació infantil i primària
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest itinerari incideix en la diferència de diversos tipus d’activitats matemàtiques que es poden treballar a l’aula: exercicis, problemes d’aplicació, exploracions i investigacions; en la reflexió sobre el que pot significar treballar en un ambient de resolució de problemes; en l’observació que els problemes no només són útils per aplicar continguts sinó que ho són també per introduir-ne i ampliar-ne; en el coneixement de diferents estratègies de resolució de problemes i de les formes de treballar-les a l’aula, i, finalment, en la presa de consciència de la influència que tenen en la resolució de problemes les creences, les actituds, el domini dels continguts, l’estat d’ànim...
  
Objectius   Els objectius que es pretenen en aquest itinerari són:
- Conèixer i reflexionar conjuntament sobre aspectes rellevants de la resolució de problemes en l’ensenyament de les matemàtiques que poden ser útils a classe.
- Encaminar canvis metodològics per avançar vers un treball més potent pel que fa a la resolució de problemes a partir de l’experimentació a l’aula.
- Facilitar l’acord de l’equip de persones que participa de la formació per donar coherència a l’actuació del centre en aquest tema.
  
Continguts   Els continguts es presenten en quatre fases:

Fase inicial: autoavaluació per conèixer el grau de satisfacció sobre aquest tema; expectatives de cadascun dels membres del grup, de la formació que s’inicia; quadre amb tots els continguts que es proposen i de les tasques a realitzar.

Fase de planificació: diagnòstic de la situació actual de la resolució de problemes en el centre; coneixement de la proposta del Document de competències bàsiques en relació amb el tema, i primer contacte sobre les diverses tipologies de problemes.

Fase de construcció i experimentació: es tractarà en diferents blocs de la importància dels continguts, del paper de les exploracions i les investigacions i de com educar en la resolució de problemes. En aquest bloc es plantejaran propostes per experimentar a l’aula i per analitzar.

Fase final: presa de consciència sobre el camí seguit, la recollida d’acords de centre en referència a aquest tema, les previsions per al futur i l’avaluació tant del procés seguit com dels resultats obtinguts.
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
  
Persones  destinatàries   Professorat d'educació infantil i primària.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   16/10/2017       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   -   -       
 Sessió 6   -   -       
 Sessió 7   -   -       
 Sessió 8   -   -       
 Sessió 9   -   -       
 Sessió 10   -   -       
 Sessió 11   -   -       
 Sessió 12   divendres   15/06/2018       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent