4021510500 |
Resolució de problemes a l'educació infantil i primària |
2017-2018 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
16/10/2017 - 15/6/2018 (45 hores) de h a h |
|
C Goya |
|
c. Cavall Bernat, 16 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
CMP3 Resolució de problemes a l'educació infantil i primària
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest itinerari incideix en la diferència de diversos tipus d’activitats matemàtiques que es poden treballar a l’aula: exercicis, problemes d’aplicació, exploracions i investigacions; en la reflexió sobre el que pot significar treballar en un ambient de resolució de problemes; en l’observació que els problemes no només són útils per aplicar continguts sinó que ho són també per introduir-ne i ampliar-ne; en el coneixement de diferents estratègies de resolució de problemes i de les formes de treballar-les a l’aula, i, finalment, en la presa de consciència de la influència que tenen en la resolució de problemes les creences, les actituds, el domini dels continguts, l’estat d’ànim...
|
| |
Objectius |
Els objectius que es pretenen en aquest itinerari són:
- Conèixer i reflexionar conjuntament sobre aspectes rellevants de la resolució de problemes en l’ensenyament de les matemàtiques que poden ser útils a classe.
- Encaminar canvis metodològics per avançar vers un treball més potent pel que fa a la resolució de problemes a partir de l’experimentació a l’aula.
- Facilitar l’acord de l’equip de persones que participa de la formació per donar coherència a l’actuació del centre en aquest tema.
|
| |
Continguts |
Els continguts es presenten en quatre fases:
Fase inicial: autoavaluació per conèixer el grau de satisfacció sobre aquest tema; expectatives de cadascun dels membres del grup, de la formació que s’inicia; quadre amb tots els continguts que es proposen i de les tasques a realitzar.
Fase de planificació: diagnòstic de la situació actual de la resolució de problemes en el centre; coneixement de la proposta del Document de competències bàsiques en relació amb el tema, i primer contacte sobre les diverses tipologies de problemes.
Fase de construcció i experimentació: es tractarà en diferents blocs de la importància dels continguts, del paper de les exploracions i les investigacions i de com educar en la resolució de problemes. En aquest bloc es plantejaran propostes per experimentar a l’aula i per analitzar.
Fase final: presa de consciència sobre el camí seguit, la recollida d’acords de centre en referència a aquest tema, les previsions per al futur i l’avaluació tant del procés seguit com dels resultats obtinguts.
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació infantil i primària.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
16/10/2017 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
- |
- |
|
|
Sessió 7 |
- |
- |
|
|
Sessió 8 |
- |
- |
|
|
Sessió 9 |
- |
- |
|
|
Sessió 10 |
- |
- |
|
|
Sessió 11 |
- |
- |
|
|
Sessió 12 |
divendres |
15/06/2018 |
|
|
|
| |